fredag 30 mars 2007

Sjuka ideal



Hej mina små filtar på uteserveringen.

Idag tänker jag prata om de sjuka ideal som finns i kändis och modevärlden. Ta tex. en tjej som Kate Winslet. Hon är ju verkligen jättefet! Alla tjatar om hennes "kurvor" hela tiden trots att vi kämpar mot en fetmaepedemi i världen! Härom dagen när jag kollade in vårens klänningar så var den en tjej brevid som frågade efter storlek 40!! Jag rusade ut ur butiken eftersom jag vet att det går en epedemi och då blir man ju smittad hur lätt som helst.

I alla fall så tycker jag att det är fel att ett sånt fläskberg som Kate fär så mycket uppmärksamhet när vi alla vet hur farligt det är att vara så tjock. Hon har ju säkert BMI 20. Och kolla, hon bara står och sväller på bilden,guud så ofräscht!!



<
Nej tacka vet jag sunda förebilder som Nicole Ritchie. Hon är frisk och sund och joggar på stranden.

Min dietist brukar säga att Nicole knappast kan ha någon mens, men vem vill egentligen ha mens? Det är ju bara äckligt och kladdigt och man riskerar att fläcka ner sitt senaste modefynd. Och vill man ha den trendigaste accessoaren av alla, en liten Gucci-baby, då är det bara att göra som Brangelina och Madonna dvs.adopterar. Då räddar man världen samtidigt som man slipper äckliga hängbröst. En sann win-win situation!

Puss på er

1 kommentar:

Anonym sa...

det var väl ett skämt?....är osäker