fredag 2 maj 2008

Fy för 1:a maj!

Hej mina små rädisor i salladen,


Igår när solen lyste över takåsarna på Öfre Östermalm tänkte jag och Jaquline ta en shoppingrunda med efterföljande citywalk. Jag vet att promenera är inte vår grej, det är så skabbigt på trottoarerna och klackarna fastnar i gatstenarna men vi tänkte låta chauffören få ledigt en helt vanlig torsdag.Hur storsint är inte det?

Ja, i alla fall, när vi kom fram till Dior där jag skulle köpa ett par såå heta solglasögon för endast 27.000 så var det stängt!!! Va? Varför är det stängt på en vanlig torsdag? Såå orutinerat att stänga butiken bara för att man ligger på Sophiahemmet några dagar!
Nåväl något surmulna gick vi vidare till D&G, också stängt! Mulberry,Gucci överallt samma visa!!STÄNGT!

Jag stampade upprört med mina Manolo-klackar i gatan. Här har jag låtit Aniezka städa obevakat halva dagen(vilket jag aldrig gör annars eftersom alla vet att man inte kan lita på underklassen och dessutom så gnällde hon förra veckan över att en tjuga i handen var för dåligt betalt för 4 timmars jobb,guud vissa har ingen känsla för pengars värde,slarvar gör hon också)och ingen butik är öppen!

Jaqueline tyckte att vi skulle pröva en ny glassbar i Kungsträdgården för att trösta oss och till slut gick jag med på det även om jag tycker att Jaquline borde hålla igen,jag såg att hon smusslade in en klänning i strl. 36 i provrummet häromdan. Herreguud ta dig i kragen människa! Fetton är bara såå patetiska, om det fortsätter så här får hon se sig om efter en annan väninna.

När vi kom fram till kiosken så kom plötsligt ett fruktansvärt illamående över mig. Överallt stod håriga,svettluktande neadertalare och skrek och gapade. De hade röda flaggor(inte den orangeröda färgen som synt på catwalken)och tovigt hår. Någon tjatade om 1:a maj och arbetarnas kamp, att det var en viktig helgdag.
När en finnig kille i trasiga byxor(inte vårens designerjeans märk väl)försökte ge oss ett skabbigt papper fick vi nog och bara skrek rakt ut! Hela stan var invaderad!

Jaquline började gråta när hon förstod att det inte blev någon shopping pga. detta spektakel. Själv var jag för chockad för att ens komma ihåg hur vi tog oss hem. Min psykolog fick göra ett hembesök på eftermiddagen eftersom Jaquline blev katatonisk.

Nästa år åker vi till Dubai på 1:a maj. Dessutom förväntar jag mig att Reinfelt stryker den här "helgdagen" ur almanackan efter det.

Puss på er!

5 kommentarer:

jkl sa...

Ha Ha! Fan vad fint Kickan, sparka ut slöddret ur stan!

Anonym sa...

KICKAN JAG E KÄR I DIG!

Anonym sa...

Kikkan ! :D Du är en fet fucking ful hora!

Proletärer, ni har endast bojorna att förlora! Förena er!

Borgarna ska ner!

Kikkan sa...

Ååh underklassens avundsjuka är verkligen underhållande!

Emmy sa...

ÅÅåh, jag håller meed! Tjänstefolkets vara eller inte vara är såå besvärligt! jag menar, inte vill man betala en svensk, finnig 18-åring som slarvar med städningen fullpris när man kan hitta en prydlig polsk(exempel) kvinna i sina bästa år som ordentligt LÄRT SIG hur man rengör på bästa sätt. Men dessa är sannerligen inte att lita på. Vilka solglasögon skulle du ha? Inte mina hoppas jag, HATAR alla efterapare!!!