fredag 4 januari 2008

Back on track

Ja mina små dvärgsignaler på stationen, det är sant!!
Er überfashionista är tillbaka efter ett alltför långt uppehåll.

Igår rapporterade Metro om att myskläder är i ropet igen http://www.metro.se/se/article/2008/01/02/08/0050-42/index.xml

Herreguud OLD NEWS! Mina trogna läsare vet att jag redan i mars förra året rapporterade om denna trend och utsåg Rebell Robban till celebrityspokesperson of causalwear. Kikkan är först IGEN! Någon som är förvånad?

Jaja, nog med skryt för idag. En av vårens mäktigaste trender är ju FÄRGER! Färg, färg, färg. En riktig explotion har det varit på catwalken. det är dessutom starka färger som gäller och genomgående samma färg på hela outfiten. Genast går mina tankar till Familjen Barbapappa!
Det är verkligen ovanligt att en hel familj lyckas med konststycket att vara trendiga ut i fingerspetsarna. Respect säger jag och resten av Sveriges mode-elit.

Trots att hela familjen är sjukt stylish så är finns det två familjemedlemmar som sticker ut. Barbaflink som med sin signalblå outfit vågar ta ut svängarna så mycket mer än de flesta modemedvetna män, och Barbala-la och på ett fantastiskt sätt klär i orange som är en svårburen färg för de flesta.
Men det är klart med sådana förebilder som Barbapappa i pudrigt rosa och Barbamamma i sobert svart så är det ju svårt att misslyckas.

Puss!

1 kommentar:

bigsis sa...

Baby!! En storstilad come-back måste jag säga. Men jag hade inte förväntat mig något annat. Glad att läsa ditt inlägg då jag förstår att lille Rasmus har fashion i blodet: han älskar ju barbapapa!!!
(Detta höjer väl chansen för att han är bög? Varje sann fashionistas våta dröm - att få en bögson att shoppa med!!)
Kram