fredag 14 mars 2008

Min goodiebag

Hej mina små rumpnissar i skidbacken.

Gårdagskvällen tillbringade undertecknad på VeckoRevyns bloggmingel där jag självklart var hedersgäst. Som vanligt fick vi en goodiebag innehållande massa skräp, men jag valde att spara några saker som jag tyckte var sååå gulliga.

Glödlampor av den gamla sorten som kan lysa upp varje sann fashionistas sminkbord. Allt detta tjat om lågenergilampor är ju vansinnigt. Hur skulle det se ut? Fyrkantiga och såå mycket "gröna vågen". Lite estetik om jag får be.





En bara för häärlig stadsjeepslimo. Vilket motorljud! Jag är såå exalterad. Jag har stört mig så länge på dessa ofräsha "miljöbilar" som alla taxibolag har nu för tiden. Det förstår ju vem som helst att de går på gammalt åsnebajs från någon öken full av terrorister. Nej fy! Nu kan äntligen jag och Timrå-Anders shoppa med stil och får dessutom plats med kassarna. Förut har det bara varit såå trångt och jobbigt.



Vi fick också massor av mört kött! Nötkött av högsta kvalite, från de där japanska korna som får massage en gång i veckan. Jag hörde ett rykte att det var från Sandströms, vilket gjorde mig väldigt upprörd eftersom det ligger i Söderhallarna!!!! Gud så skabbigt! Men sedan kom Jaquline och sa att köttet naturligtvis kom från Östermalmshallen ,så jag kunde andas ut. Vissa saker skämtar man bara inte om.



Sist men inte minst det som faktiskt gjorde mig aningen imponerad. Alla fick varsitt privatplan! Det var verkligen generöst!
Jaquline hade planerat en liten trip till Åre åt oss (ja jag vet, vem väljer att åka till Åre när klassiker som Verpan finns, men ibland vill vi vara lite äventyrliga och och leva lite spartanskt)och hon hade bokat in oss på tåg!!! Ja ni läste rätt!! Naturligtvis vägrade jag! Skumpa fram genom natten och dela vagn med andra människor?!?! Hur ska man kunna få sin skönhetssömn när en affärsman från Kinnarp snarkar i kupén vägg i vägg?
Men nu kommer saken naturligtvis i ett helt annat läge.Dessutom finns det ju nu också en rimlig chans att mina olika skidoutfits faktiskt får plats.

Puss på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävla högklass-hora! Sånna som du borde inte få konsumera. Jag mår illa av bara blotta tanken av dig!